Rics en vitamines A, B i D, calci i proteïnes.
- Carn, peix, aviram i ous:
| També aporten minerals: ferro, fòsfor, iode, seleni o zinc. |
Rics en proteïnes, greixos i vitamines A, B i D, són una font important de minerals com ara el ferro, el potassi i el fòsfor.
- Greixos i olis:
| Cal evitar prendre'n quantitats excessives a causa de la quantitat de calories que aporten. A més, segons quin tipus de greixos poden contribuir a elevar el colesterol sanguini. |
Proporcionen l'energia necessària per viure i aporten greixos i vitamines A, D i E. - Pa, cereals, llegums i tubercles:
| A més de proporcionar proteïnes, vitamines i minerals, aporten hidrats de carboni i fibra. |
| Tot i que tenen molt mala fama, quan es fa un control de pes, aquests aliments no proporcionen quantitats excessives de calories i no s'haurien de suprimir de la dieta. |
Proporcionen energia, proteïnes i fibra i contenen vitamines A, D i E.
- Hortalisses i verdures:
| Proporcionen poques calories i força fibra i vitamines. |
Són d'una importància vital en la dieta i aporten vitamines C i A, carbohidrats, fibra i sals minerals. - Fruita: Aporta vitamina C, carbohidrats, fibra i sals minerals.
Els nutrients: Hi ha dos tipus de nutrients: els orgànics (les proteïnes, els glúcids, els lípids i les vitamines) i els inorgànics (les sals minerals i l'aigua) I poden tenir 3 funcions: - Funció energètica: Són els glúcids, lípids i proteïnes. Aporten a l'organisme l'energia necessària per dur a terme les seves funcions. - Funció plàstica: Són les proteïnes i alguns minerals com el calci. Aporten a l'organisme els materials que necessita per formar i renovar les estructures corporals. - Funció reguladora: Són l'aigua, les vitamines i la majoria dels minerals. Aconsegueixen que les eraccions químiques del cos es produeixin en el moment i la velocitat adequada.
Hidratació: Un dels consells que es donen és el següent: Hem de menjar abans de tenir gana, i beure abans de tenir sed. Amb això el que ens volen dir, és que el fet de tenir sed és un signe de deshidratació, per tant hem de combatre'l abans que apareixi. Es recomana que mentre estem fent l'activitat física ens hidratem bebent aigua o sucs de fruites, amb petits glops i de manera pausada. No hem de beure begudes refrescants ja que contenen molt de sucre. I tampoc hem de beure aigua neu o gel perquè no contenen sals minerals.
Què hem de menjar abans, durant i després d'una cursa? El que es recomana menjar abans d'una cursa són hidrats de carboni (com per exemple, la pasta). Durant la cursa hem de consumir sucres naturals (fruites, galetes) i líquids. I un cop acabada la cursa, hem de menjar hidrats de carboni, una mica de greix i líquids.
(Génesis Nicole Mera Durán, Viera Luciene Slujalkovsky Güílamo, Raquel García Gratacòs) |
|
|
|
|
La informació és correcta, però em falta aquest puntet de pulcritud en la presentació. No és gaire maco veure un tros amb el fons de la lletra en blanc i l'altre no. Això es podria mirar d'arreglar.
ResponEliminaTreballeu-vos la presentació en PWP, ok??
Ànims!
Eduard Busquets